maandag 17 oktober 2016

Italië Evenement Sapori d’Inverno - De Smaak van de Winter laat u proeven van de lekkerste regionale keukens.

Vormt het Italië Evenement | Smaak & Stijl de start van het zomerseizoen, Sapori d’Inverno luidt de winter in.



Sapori d’Inverno 

De Smaak van de Winter laat u proeven van de lekkerste regionale keukens op vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 oktober 2016, maar biedt u ook volop cadeau-inspiratie voor december en een verrassend kijkje in de leukste wintersportplaatsen van Italië. 

De winter begint dit jaar dus hartverwarmend Italiaans!

Ook dit winterevenement van Maestro Events vindt plaats in Utrecht; niet rond Kasteel de Haar, maar in de sfeervolle en warme Central Studios



ITALIAANSE KEUKENS OP ITALIAANSE WIELEN!

Auto’s en eten. 
Tijdens Sapori d’Inverno worden beide Italiaanse specialiteiten gecombineerd op een uniek piazza. 
Diverse grappige en indrukwekkende rollende keukens vormen het grootste Italiaanse foodtruckplein
Hier kan volop geproefd worden, maar ook lang getafeld, want het driedaags evenement is op vrijdag en zaterdag zelfs open tot 21:00 uur! 
Er is volop keus uit verse pasta, pizza’s, arrosticini, panini, antipasti, dolci, etc. 
Kortom, een trendy, warm en gezellig plein met live muziek om samen te zijn met vrienden of familieleden, ook op vrijdag en zaterdag avond!

Een overzicht van de deelnemende Foodtrucks (stand 15-09-2016):
L'Arrosticino Gustoso / Car Paccio / De Eetwagen / Iesbaeker / Bakken Op Hakken /Wijnbar Op Wielen / Il Berretto / Caffe Delizia Pazza Foodtruck



INSPIRERENDE CADEAUS!

De smaak van de winter laat zich ook op andere manieren ervaren. 
In de luxe zalen van dit studiocomplex vindt u meer dan 2000 m² aan standruimte en terrassen. 
Er is geen betere plek denkbaar om ideeën op te doen voor de winterse feestdagen. 
Sapori d’Inverno is namelijk ook mode, lifestyle en uiteraard alles voor in de keuken en op tafel. 
De sfeervolle houten huisjes zijn dan ook gevuld met allerlei lekkernijen, mode, wijnen, reisaanbieders, panettone’s, espresso en accessoires.




SFEERVOL EN INDRUKWEKKEND NIEUWE LOCATIE!

De Central Studio’s in Utrecht vormen al vele jaren een bekende plek voor internationale producers die deze ruimte gebruiken om bekende tv-programma’s op te nemen. 
In oktober staan de camera’s op u gericht, als ondernemer en als Italië-liefhebber. 
Het centrum is namelijk bij uitstek geschikt voor de wintereditie van het Italië Evenement. 
Omringd door stijlvolle zwarte gordijnen en in het sfeerlicht van een enorme kroonluchter komt u in de juiste winterstemming. 
Bovendien zijn de Central Studios, in het midden van het land, gemakkelijk bereikbaar: binnen 5 minuten vanaf de A2. 



PARKEREN IS GRATIS!

Openingstijden
· Vrijdag vanaf 12:00 tot 21:00
· Zaterdag vanaf 12:00 tot 21:00
· Zondag vanaf 10:00 tot 18:00




Met medewerking van ondermeer:
Bezoek onze WEBSITE!

Bezoek onze WEBSITE!

Het EVENEMENT op FACEBOOK!
(Laat even weten of je ook komt.)


woensdag 17 februari 2016

De VAR gaat verdwijnen: informatie speciaal voor Artiesten

Het zijn barre tijden. Niet alleen de oude vertrouwde blauwe envelop gaat verdwijnen maar ook de VAR blijkt nu zijn langste tijd te hebben gehad.



Inmiddels is het zeker dat de VAR vanaf 1 mei 2016 niet meer gebruikt kan worden.
Betekent dit nu dat u niet meer als zzp-er of zelfstandig artiest aan het werk kunt. Of dat we eigenlijk alleen nog maar bij iemand in loondienst kunnen gaan werken?
Gelukkig is niets minder waar.

Hoe het was.
Het feit dat u in het bezit bent van een (juiste) VAR, betekende voorheen dat uw opdrachtgever ervan mocht gaan dat u voldoende zelfstandig was, zodat hij u niet als werknemer hoefde aan te merken en waardoor hij gevrijwaard was van het inhouden van loonbelasting en het afdragen van premies sociale verzekeringen
Aan die situatie van uw zelfstandigheid komt natuurlijk niet zomaar een einde door het verdwijnen van de VAR. Wat wel verandert is dat uw opdrachtgever op een andere wijze moet gaan vaststellen of hij met een werknemer of met een zelfstandige te maken heeft.

Hoe het wordt.
Daarvoor kunt u, samen met uw opdrachtgever, gebruik gaan maken van modelovereenkomsten.
U vindt deze overeenkomsten op de website van de belastingdienst. Als u een opdracht wilt gaan uitvoeren en u kunt daarvoor zo’n modelcontract gebruiken, dan mag uw opdrachtgever er net als bij de oude VAR op vertrouwen dat u dus voldoende zelfstandig bent en dat er geen dienstverband ontstaat.
Het is natuurlijk wel van belang dat wat in die overeenkomst staat geschreven overeenkomt met de aard van de betreffende opdracht en de wijze waarop u deze gaat vervullen.

In het geval u geen geschikte modelovereenkomst kunt vinden op de website, kunt u zelf, al dan niet samen met uw opdrachtgever, een eigen overeenkomst opstellen en deze vooraf ter beoordeling voorleggen aan de belastingdienst. Op die manier krijgt u ook dan vooraf zekerheid over hoe de belastingdienst uw relatie tot uw opdrachtgever beschouwt.

Speciaal voor Artiesten
(nu maken ze het toch echt een keer makkelijker!)
Voor artiesten zou het wel heel bezwaarlijk worden als voor elk optreden een overeenkomst getekend zou moeten worden. En dat heeft de Staatssecretaris gelukkig ook in gezien.

Het is wellicht goed om nog even in herinnering te roepen dat voor een optreden in beginsel de artiestenregeling van toepassing is (hoofdregel). En dat betekent voor uw opdrachtgever: loonheffing inhouden en afdragen. Daar kon u vroeger onderuit komen door een VAR te overleggen. Vanaf 1 mei zou dat dus per optreden een modelovereenkomst moeten gaan worden.
Maar het heeft de Staatssecretaris behaagt om voor artiesten een uitzondering in de wet op te nemen. Dit wordt dan weer uitgewerkt in een zgn. Algemene maatregel van Bestuur (AMvB). Dit is waar in de onderstaande voorbeeldteksten naar wordt verwezen.


Dit alles blijkt uit een brief van de Staatssecretaris van Financiën van maandag 18 januari j.l. waarin hij o.a. schrijft dat hij geen herinvoering van de zelfstandigheidsverklaring wil, maar waarin hij ook schrijft dat er niet per sé een modelovereenkomst nodig is om “uit de artiestenregeling te stappen”, maar dat de artiest dat eenvoudig kan laten weten aan zijn opdrachtgever. Weliswaar moet het schriftelijk, maar dat kan ook per e-mail, want dat is ook schriftelijk. En het mag ook na het optreden, als het maar vóór de betaling van de gage gebeurt.

Lees HIER het gehele artikel.

Met dank aan:
website

Geen gebruik maken van artiestenregeling (uitgebreid)
(individueel)

Met dit optreden ontstaat geen dienstbetrekking, waardoor echter wel de artiestenregeling van art. 5a Wet LB en art. 4 Besluit van 24 december 1986 (sociale verzekeringen) van toepassing zou zijn. Ik kies er als artiest voor om géén gebruik te maken van deze artiestenregeling, dus om géén loonheffingen te laten afdragen en niet verzekerd te zijn voor de werknemersverzekeringen. Hiermee wordt voldaan aan art. 3bis UR LB en art. 4, lid 2 Besluit 24 december 1986. Door deze keuze mag de opdrachtgever de gage voor het optreden bruto aan mij betalen.

(gezelschap)

Met dit optreden ontstaat geen dienstbetrekking, waardoor echter wel de artiestenregeling van art. 5a Wet LB en art. 4 Besluit van 24 december 1986 (sociale verzekeringen) van toepassing zou zijn. Wij kiezen er als artiestengezelschap voor om géén gebruik te maken van deze artiestenregeling, dus om géén loonheffingen te laten afdragen en niet verzekerd te zijn voor de werknemersverzekeringen. Deze keuze geldt voor alle leden van het gezelschap. Hiermee wordt voldaan aan art. 3bis UR LB en art. 4, lid 2 Besluit 24 december 1986. Door de keuze mag de opdrachtgever de gage voor het optreden bruto aan ons gezelschap betalen.

Geen gebruik maken van artiestenregeling (kort)
(individueel)

Ik kies er als artiest voor om géén gebruik te maken van de artiestenregeling, dus om géén loonheffingen te laten afdragen en niet verzekerd te zijn voor de werknemersverzekeringen. Door deze keuze mag de opdrachtgever de gage voor het optreden bruto aan mij betalen.

(gezelschap)

Wij kiezen er als artiestengezelschap voor om géén gebruik te maken van de artiestenregeling, dus om géén loonheffingen te laten afdragen en niet verzekerd te zijn voor de werknemersverzekeringen. Deze keuze geldt voor alle leden van het gezelschap. Door de keuze mag de opdrachtgever de gage voor het optreden bruto aan ons gezelschap betalen.
Maar het kan ook nog steeds met de goedgekeurde modelovereenkomsten: individueel en voor gezelschappen.


Let op dat als straks de VAR wordt afgeschaft, dit onderdeel voor artiesten gelijk in werking treedt ! Waarschijnlijk is dat per 1 mei a.s., zoals eerder in de Eerste Kamer is besproken. Hiervoor geldt de overgangsperiode tot 1 mei 2017 namelijk niet. Dus artiesten die de artiestenregeling niet willen gebruiken moeten dat al per 1 mei a.s. goed duidelijk maken aan hun opdrachtgevers.



Zzp en DBA: de belangrijkste vragen en antwoorden op een rij.

Nog een inhoudelijk ARTIKEL.



vrijdag 15 mei 2015

Pasta Company en Powerboat Scheveningen bieden een combi arrangement aan!

Zondag 7 juni as hebben wij voor het eerst een geweldig gave aktie voor iedereen die van snelheid en lekker eten & drinken houd. U kunt op inschrijving mee op een supersnelle powerboat en vooraf of achteraf gebruik maken van een fantastisch arrangement. Kijk hieronder voor de details.
Voor direct reserveren mail naar boekingen@powerboat-scheveningen.nl

woensdag 6 mei 2015

Beach Events bij Powerboat Scheveningen. Een leuk dagje uit!

Heeft u een dagje in Scheveningen in gedachten in combinatie met beach events? 


Kijk dan eens naar het aanbod van Powerboat Scheveningen. 
Onze specialisatie is het varen met Powerboats op de Noordzee, maar kunnen dat ook combineren met verschillende beach events.

De dag kan uit verschillende onderdelen bestaan en kunnen we vanaf meerdere locaties starten. 
Wilt u bijvoorbeeld powerboat varen in combinatie met beach events? 
Dan plannen wij uw dag afhankelijk van de grootte van de groep. 
Over het algemeen proberen wij het varen met de rib powerboat als hoofd event van de dag te plannen. 
Dat bespreken wij graag met u wanneer u uw wensen bij ons aangeeft. 
De beach events kunnen wij ook naar wens samenstellen. 

Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld te gaan:
-Powerkiten
-Beachvolleyballen
-Golfsurfen
-Funslang (teambuilding)
-Grafitti workshop
-Cocktail shaken
-Slipper pimpen
-Beach golf


Beach events en powerboat varen.

Wij kunnen allerlei verschillende beach events leveren op de locatie Scheveningen. 
Het belangrijkste doel wat wij hebben is dat u en uw collega’s een mooie dag hebben en dat de teamspirit weer flink omhoog gaat.
Het varen met de powerboat is altijd het klapstuk van de dag. 
Tijdens het varen met de powerboat maken wij over het algemeen een trip van 30 minuten over de Noordzee. 
Afhankelijk van het programma en de grootte van de groep van wij in 1 of meerdere sessies. 
Wij proberen bij grotere groepen altijd met meerdere boten het water op te gaan zodat iedereen bij elkaar is en de mensen elkaar kunnen zien tijdens het varen. 
Wij beschikken bij Powerboat Scheveningen over verschillende boten met verschillende eigenschappen waardoor wij elke passagier een trip naar zijn of haar zin kunnen leveren.



Wilt u meer informatie over het varen met de powerboat of over onze beach events? 
Kijk dan eens op onze bedrijven pagina voor meer informatie en stuur ons een mail voor informatie over hoe wij uw dag kunnen invullen. 

Dit kan via de MAIL.




donderdag 5 maart 2015

WKR update: Soepelere regeling voor personeelsfeesten op locatie.

Sinds 1 januari 2015 is de nieuwe Werkkostenregeling (WKR) in Nederland van kracht. Deze regeling had als gevolg dat personeelsfeesten die je in je eigen bedrijf organiseert, fiscaal gunstiger worden behandeld dan personeelsevents op externe locaties. Nu komt daar dus verandering in.


De Belastingdienst wijkt in praktijk af van de teksten van het handboek Werkkostenregeling. Of een personeelsfeest nu op de eigen werkplek wordt gehouden of op een externe locatie, maakt voor de Belastingdienst niet uit. Dit in tegenstelling tot wat het handboek WKR zegt. Volgens dat handboek zouden kosten voor een personeelsfeest op een externe locatie tot het loon behoren. Terwijl voor voorzieningen en consumpties op de werkplek in het kader van een personeelsevenement niet onder de WKR vallen en dus fiscaal gunstiger zijn.

De Belastingdienst stelt nu dat kosten voor reizen en maaltijd ook bij een extern personeelsevenement buiten het WKR kunnen worden gehouden. Goed nieuws dus voor opdrachtgevers, eventorganisatoren, eventlocaties en -toeleveranciers. Belangrijk is wel dat op de factuur de kosten van reizen, maaltijden, drank en overnachtingen goed opgesplitst worden.

Met dank aan EVENTPLANNERS 


dinsdag 3 maart 2015

Per 1 januari is de WKR (Werkkostenregeling) voor alle bedrijven ingegaan.

Per 1 januari 2015 is de WKR (Werkkostenregeling) voor alle bedrijven ingegaan.

Er wordt veel gezegd en geschreven over de WKR en iedereen heeft er een mening over. Is het de nekslag voor onze mooie branche die toch al zo onder druk staat? Of biedt het juist kansen?

Duidelijk is dat evenementen voor medewerkers met een zakelijk, inhoudelijk en/of trainingsdoel (in combinatie met een verplicht karakter) buiten de WKR vallen.
Evenals feestelijke evenementen die vanuit de personeelsvereniging georganiseerd worden. Maar ook evenementen die 'in huis' georganiseerd worden, vallen niet onder de regeling. En daar liggen voor professionele bureaus mogelijkheden.


Een 'thuis-evenement'

De WKR stimuleert evenementen die in het bedrijfspand of op het bedrijfsterrein worden georganiseerd. Ofwel 'thuis'. En dat is goed nieuws, want die evenementen hebben juist meerwaarde. Het is sympathiek om medewerkers thuis te ontvangen en het geeft de mogelijkheid om de locatie helemaal op maat en passend bij het concept vorm te geven. Een uitstekende manier om de bedrijfstrots te verhogen en de waarden van het bedrijf te verstevigen. Dit gevoel kan je nog meer versterken door gebruik te maken van de talenten van medewerkers door hun bijvoorbeeld te laten schitteren in een eigen show of optreden.

Wel komt er veel kijken bij het in house organiseren van je eigen personeelsevenement. Het geschikt maken van het pand, de vergunningen, de veiligheid, de logistiek en hoe zorg je er voor dat de normale bedrijfsvoering gewoon door kan gaan? Daar heb je dan weer goede bureaus voor!

Lees HIER het gehele artikel!

Informatie van de BELASTINGDIENST.

De WKR uitgelegd.

maandag 3 februari 2014

Maak kennis met de Evenementen Afdeling van Di Lella - Productions.

Wij kunnen diverse organisatorische werkzaamheden en begeleiding op locatie voor u uit handen nemen zodat u tijd heeft voor uw core business en tijdens het evenement aandacht kunt geven aan uw gasten en bezoekers!



Iets te vieren?
Iets te presenteren?
Iets te communiceren?

Di Lella Productions is alweer vele jaren actief op het gebied van het organiseren van projecten en evenementen. 
De medewerkers van Di Lella Productions hebben in deze jaren veel uiteenlopende werkzaamheden verricht binnen de evenementenbranche. Deze ervaring gekoppeld aan veel organisatietalent, het meedenken met de opdrachtgever en met pakkende ideeën en oplossingen komen, zorgen ervoor dat het eindproduct van Di Lella Productions van een hoog niveau is.

Het organiseren van evenementen is een vak apart. Er zijn meerdere obstakels die genomen moeten worden. 
Er komt veel bij kijken en details worden snel over het hoofd gezien. 
Echter, het zijn juist deze details die ervoor zorgen dat een te organiseren evenement een geslaagd evenement wordt.

Wie de weg niet kent in evenementenland moet lang zoeken naar de juiste leveranciers en producten. 
Wetend dat tijd kostbaar is, nemen wij u al deze tijdrovende aken uit handen. Een telefoontje naar ons is voor u de oplossing. Natuurlijk houden wij altijd de mogelijkheid open om met door de opdrachtgever aangebrachte leveranciers samen te werken zodat wij de gehele productie kunnen stroomlijnen.

Nauwe samenwerking tussen Di Lella Productions en diverse gespecialiseerde bedrijven zorgt voor een professionele mix die uitermate geschikt is voor het compleet organiseren van de meest uiteenlopende gelegenheden zoals: personeelsfeesten, bedrijfspresentaties, congressen, muziekfestiviteiten, festivals, promotionele acties, openingen en andersoortige evenementen. 
Dit alles met één doel voor ogen: een geslaagd evenement waar iedereen trots op kan zijn en tevreden op terugblikt!


Productionele ondersteuning?
Organisatorische begeleiding?
Extra handjes op locatie?